Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.5.2020, Jan Vítek, aktualita
Kdo jiný než der8auer by nám měl ukázat, jak to vypadá pod heatspreaderem nových procesorů Intel? Dozvíme se díky tomu přesnou velikost čipu nového Core i9-10900K, zda je připájen a zda je možné chlazení zlepšit.
honza1616 (3733) | 26.5.202011:59
Pridavam se k nazoru a souhlasim s tim ze Intel na tom musi slusne vydelavat a mit marže opravdu vysoke,
ostatne já to u podobneho clanku psal uz 18.5.
Vyteznost vyladeneho procesu musi byt opravdu velka, ostatne jsou to porad stejna jadra a jen jich nalepi vic k sobe, netreba noveho designu, a to bude taky duvod proč maji tak velke zisky přestože maji nizke prodeje a to kdyz jsem zde pred par mesici napsal, tak jsem jen schytal kritiku.
Odpovědět3  1
RadecekH (813) | 26.5.202012:37
S těmi nízkými prodeji to není tak žhavé. Intel při vyhlašování výsledků hospodaření za každé čtvrtletí uvádí, uvádí meziroční a mezikvartální změnu v prodeji čipů a to samostatně pro desktop, notebooky a servery. Naposledy za 1Q hlásil meziroční pokles prodejů ­(v kusech­) v desktopu o 4 %, v noteboocích růst o 22 % a v serverech růst o 27 %.
Odpovědět2  2
honza1616 (3733) | 27.5.20209:49
Jasně, ja jen narážím na statistiky z Mindfactory a podobnych kde to kupuji lidé, tam ma Intel zastoupeni asi 10%
Nicmene to je jen cast produkce, a pricteme­-li k tomu OEM, tak pokles neni tak výrazný
Do toho ty obrovske marže, ...tak se nedivim ze je Intel mezirocni i kvartalne v růstu zisků

Btw. Minuly tyden jsem kolegini z prace vybiral Ntb, a jako nejelpsi volba mi ze srovnavace produktu vypadly 4 kusy s Intel CPU a jen 1 s AMD,
Nakonec jsme vybrali jeden z tech Intelu
Odpovědět0  0
RadecekH (813) | 26.5.202010:56
Konečně někdo vysvětlil fanatikům, že desetijádro je celkem malý čip a ne ­"obrovský monolit s nízkou výtěžností­", jak to rádi prezentují.
Odpovědět2  7
batmaster (699) | 26.5.202011:56
Když se někdo baví o obrovských monolitech s nízkou výtěžností, jistě nemá na mysli trapné 6, 8, nebo 10­-ti jádro, ale serverové nebo HPC procesory s 24 a více jádry.

A těmi fanatiky myslíte koho? Adventisty sedmého dne?
Odpovědět7  3
wrah666 (6205) | 26.5.202010:52
Inu, měl bych takový tip: Když na druhé straně vynechají tu zcela zbytečnou integrovanou grafiku, vejde se tam v klidu dalěích 4­-6 jader :­) A i kdyby běžela omezenou rychlostí, kvůli spotřebě, byl by to obrovský nárůst výkonu. Obrovský!
Odpovědět3  0
RadecekH (813) | 26.5.202011:03
Tu zcela zbytečnou grafiku bude používat určitě nadpoloviční většina prodaných desetijádrových křemíků, byť asi ne nadpoloviční většina ­"Káček­".
Odpovědět1  8
wrah666 (6205) | 26.5.202012:01
Píchne do ní kabel. Používat jí nebude, v tom je ten vtip. celá ta sranda má reálné použití výhradně jako redukce mezi procesorem a monitorem. Stačil by ně to daleko menší prostor, nebo zcela prostý čip na desce či kousíček v čipsetu..
Odpovědět5  0
RadecekH (813) | 26.5.202012:32
Takže když do ní ­"píchne kabel­", tak evidentně není zbytečná. Ostatně prvních 20 let života PC platformy dělaly grafiky jen 2D zobrazení bez 3D akcelerace.
Souhlasím i s tím, že pro spoustu lidí je zbytečně výkonná. Jen asi nesouhlasím s tím, že kdyby byla ve formě samostatného čipu nebo součástí čipsetu, že by to vyšlo levněji. Ono těch necelých 50 mm2 je asi dost levná záležitost.
Odpovědět0  8
15degren (146) | 26.5.202021:29
Jsem si celkem jistý že u tohoto modelu s 10 jádry bude tuto grafiku využívat promile zákazníků do 5% kdo ví jestli.
Ten procesor má pouze jediný smysl a to hraní her takže bude vždy spárovan s jiným GPU.

Nebude to v PC pro práci protože takové PC pro práci obvykle mají xeony s podporou ECC a když jde opravdu o výkon CPU, tak pokud to přesáhne nároky na 8 jader, tak každý rozumný IT správce pravděpodobně zvolí vyšší platformu, která GPU integrované stejně nemá.

Takže určitě názor že 50 % lidí GPU využije je na 100 % zcela mimo.
Pevně věřím že takový procesor si nikdo nekupuje na prohlížení seznam.cz
Odpovědět1  0
RadecekH (813) | 26.5.202022:08
Tento model je desetijádro ­"Káčko­". Já jsem psal o desetijádrových křemících ­(tedy nejen všechny i9, ale i všechny osmijádrové i7, které mají taky desetijádrový křemík­) a výslovně jsem napsal, že u ­"Káček­" to asi platit nebude.
Že si nikdo takový procesor nekupuje na prohlížení seznamu, s tím naprosto souhlasím. Ale spoustu takových počítačů končí ve firmách. A firmy počítačů nakupují daleko víc, než koncoví uživatelé domů. A dost často jsou to počítače procesorově celkem slušně vybavené, jak ostatně vidíte na nabídce repasů.
Odpovědět0  2
wrah666 (6205) | 26.5.202022:26
Někteří to ­"použijí­". Ti, pro které jde o pracovní stanici a ­"grafika­" je jen zobrazovadlo výsledků.. Akorát, že těm by bohatě stačial pradávná matrox g200 ­(hojně dávaná do serverů­), která nezabere 1­/3 plochy procesoru.. Průšvih není ani tak integrované grafické jádro, jako výkon.. Kdo potřebuje nulový výkon grafiky ­(a stačí mu intelí integračka­) ten u dražšího procesoru potřebuje výkon jader.. A prostor pro jádra zabírá.. Inu tohle.

(na druhou stranu, Intel patrně používá ­"grafiku­" jako prostředek pro odlehčení celkové spotřeby a topení čipu.. Pokud by tam místo ní byla další jádra a bralo to dalších 100w, tak potěš koště.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.